czwartek, 8 sierpnia 2013

Kawa mrożona z lodami

Mam zasadnicze pytanie: jecie coś? :) U mnie było dziś 38 st. w cieniu dlatego głównie piję. Żeby urozmaicić sobie to płynne menu wymyślam rozmaite koktajle i lemoniady. A jak nie mam ochoty na wymyślanie, to zadowalam się wodą z lodem, cytryną i miętą. 
Dziś jednak przyszła ochota na kawę. Taką wypasioną, z lodami, z cremą i z posypką. Bitej śmietanie już odpuściłam z wrodzonego lenistwa, jednak pracowitszym polecam uwieńczyć napój kleksem śmietany właśnie. 
Taką kawę robiłam w kawiarni, w której pracowałam w czasie studiów. Stamtąd pochodzi też przepis, a raczej inspiracja, który Wam podaję. Ta kawa jest rewelacyjna! Smakuje obłędnie. I pomimo że robiona w domowych warunkach - smakiem nie ustępuje kawom z najlepszych i najdroższych kawiarni.
Pewnie nie każdy ma profesjonalny ekspres, w którym może zrobić espresso - dlatego w przepisie podaję alternatywę - esencję kawową zrobioną w domu, która jest bazą tego napoju. Pamiętajcie tylko, żeby użyć kawy dobrej jakości.
Jesli natomiast jesteście szczęścliwymi posiadaczami ekspresu, to do porcji kawy podanej w przepisie będziecie potrzebować dwóch zimnych espresso.





Składniki
/na 500 ml/

2 łyżeczki zmielonej czarnej kawy
1/2 szklanki przegotowanej gorącej wody
1 szklanki mleka
4 gałki lodów śmietankowych
6 kostek lodu
kakao lub posypka czekoladowa do dekoracji

Kawę zalej gorącą przegotowaną wodą, odstaw, żeby się zaparzyła i wystygła. Zimną kawę delikatnie zlej do dzbanuszka - fusy powinny zostać na dnie, nie będą potrzebne.
Do kielicha blendera wlej kawę i mleko, włóż 2 gałki lodów i porządnie zmiksuj. Teraz dodaj kostki lodu i miksuj jeszcze chwilę, żeby je trochę rozdrobnić.
Kawę przelej do wysokich przezroczystych szklanek przytrzymując łyżką cremę (pianę), która powstała na skutek miksowania. Na wierzch napojów wyłóż pianę i po gałce lodów. Oprósz kakao lub posypką. Podawaj od razu. 
Smacznego:)




1 komentarz:

Get In Touch