środa, 8 października 2014

Kruche ciasto ze śliwkami i kruszonką

Najprostsze ciasta są najlepsze. A już kruche z owocami i mnóstwem chrupiącej kruszonki, wyjadane na ciepło prosto z blachy, to mój faworyt. Ręka w górę kto też tak ma:)

Dziś przepis na absolutnie rewelacyjne, jesienne ciasto ze śliwkami. Bardzo łatwe w przygotowaniu, poradzą sobie z nim nawet kulinarni laicy. 
Kiedy wyjęłam je z piekarnika, to zdążyłam zrobić mu zaledwie kilka fotek i nawet nie sprawdzając na ekranie komputera jak wyszły, od razu odkroiłam sobie pasek ciasta od brzegu. To mój ulubiony kawałek, najmocniej spieczony, bardzo, bardzo kruchy. Zero profesjonalizmu, wiem, bo przecież blogerowi może nawet wystygnąć skoro liczy się dobre zdjęcie. Jednak jeśli upieczecie to ciasto, to myślę, że mnie zrozumiecie...



Składniki
/duża prostokątna blacha wyłożona papierem do pieczenia/

Ciasto
1 i 1/4 szklanki mąki pszennej
1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 szklanki cukru pudru
85 g masła
2 małe jajka
łyżka gęstej kwaśnej śmietany

Dodatkowo
ok. 600 g śliwek węgierek
łyżka  mąki ziemniaczanej

Kruszonka
szklanka mąki
4 łyżki cukru
70 g miękkiego masła


Ciasto: Z podanych składników szybko zagnieć ciasto, będzie dosyć luźne, następnie owiń je folią spożywczą i włóż do zamrażarki na 20 min. 
Po tym czasie ciasto rozwałkuj na wielkość blachy między dwoma arkuszami papieru do pieczenia (nie będzie się przyklejało do wałka, ale jeśli jest bardzo luźne, to możesz podsypać je łyżką mąki pszennej), po czym przełóż je na jednym z arkuszy na blachę.

Śliwki umyj, przekrój na połowy, usuń pestki. Owoce wymieszaj z mąką ziemniaczaną. Na cieści ułóż ciasno śliwki - skórką do dołu. 

Kruszonka: Wszystkie składniki włóż do miseczki i rozetrzyj między palcami. Kruszonką posyp śliwki. 

Ciasto wstaw do piekarnika nagrzanego do temperatury 180 stopni, piecz przez ok. 45-50 minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Get In Touch